a) Formar grups de sis persones.
b) El professor escollirà l’agència de noticies
c) Recercar informació i planificar l'organització del grup de treball.
d) Distribuir clarament les tasques assignades a cadascun dels membres del grup.
e) Realitzar individualment la tasca assignada pel grup.
El treball ha de donar resposta a qüestions com:
- Per quines raons es van crear les agències de notícies al segle XIX?
- Quina relació trobeu entre les agències de notícies i la cultura de masses?
- Què representava el pacte de les agències en 1859?
- Com era l'organització de la circulació informativa mundial?
- D'on eren els clients de les agències de notícies?
- Com i on neixen les agències de notícies?
- Quina relació existia entre el telègraf i les agències de notícia?
- Què tipus de negoci tenien les agències amb els governs?
- Quina capacitat d'acció tenien?
- Busqueu alguna curiositat que sigui destacable en la història de l'agència de noticies que analitzeu.
- A les conclusions fer una comparació de les agències nascudes al segle XIX amb el fenomen actual de wikileaks.
FASE 2: Posada en comú de la fase 1 i unificació del treball. (donar l’adreça del bloc al professor)
Requisits de presentació de l’informe del treball
a) El document-informe multimèdia constarà necessàriament de les següents parts:
1.
1.1. Una portada on hi figurarà el títol de l’informe i on hi figuri la informació que el bloc en qüestió s’ha creat amb finalitats educatives en el context de l’assignatura d'Història General de la Comunicació.
1.2. Una pestanya on hi constin els noms dels estudiants.
1.3. Una altra pestanya on hi figurin i s’hi descriguin perfectament les fonts utilitzades (bibliografia, articles, nom de les persones entrevistades i la data d’elaboració (mes/any), etc.) Mireu el següent exemple: (aquí)
El títol haurà de ser periodístic (creatiu o expressiu, no pas purament enunciatiu).
Es valorarà la creativitat, l'originalitat i el disseny de la presentació.
2. Un sumari o índex del treball que pot estar en una pestanya o al costat dret de la pàgina web. És a dir, cal que la llista de les etiquetes dels post sigui visible.
3. Una pestanya que faci una introducció breu en la qual es faci constar què ha fet cada membre del grup i si voleu agrair a algú que us hagi donat un cop de mà. S'ha d'afegir que sou estudiants de la UAB i que el motiu del bloc és un treball de recerca pedagògica.
4. Un apartat per a les entrevistes (en el cas que n’hi haguessin), encapçalat pel resum de les seves principals dades biogràfiques: edat, data i lloc de naixement, lloc o llocs on va treballar i càrrec que va ocupar, activitats laborals dutes a terme i altres aspectes que l’estudiant consideri rellevants consignar, breu semblança o retrat de personalitat. A continuació s’afegirà una entrada de l’entrevista amb els temes més importants (ganxo). Es podrà afegir l’entrevista en video, audio, o escrita en format pregunta-resposta (Es recolliran i es transcriuran les preguntes de l’estudiant i les respostes de l’entrevistat, adaptant el llenguatge oral al format escrit (estàndard) i per tant eliminant cacofonies, redundàncies, pauses sonores, errors gramaticals i de pronúncia...)
5. Un apartat per a cadascun dels temes analitzats en el qual l’estudiant corresponent reflectirà les conclusions de la seva anàlisi de l’agència analitzada. Es valorarà especialment la feina de contextualització i documentació de la informació proporcionada mitjançant l’ús de fonts bibliogràfiques, hemerogràfiques, en línia, pròpies (entrevistes).
6. Pestanya o apartat final en què els estudiants valoraran conjuntament el que han après del treball en relació a “La irrupció de les agencies de comunicació com a xarxa de circulació informativa”.
1.2. Una pestanya on hi constin els noms dels estudiants.
1.3. Una altra pestanya on hi figurin i s’hi descriguin perfectament les fonts utilitzades (bibliografia, articles, nom de les persones entrevistades i la data d’elaboració (mes/any), etc.) Mireu el següent exemple: (aquí)
El títol haurà de ser periodístic (creatiu o expressiu, no pas purament enunciatiu).
Es valorarà la creativitat, l'originalitat i el disseny de la presentació.
2. Un sumari o índex del treball que pot estar en una pestanya o al costat dret de la pàgina web. És a dir, cal que la llista de les etiquetes dels post sigui visible.
3. Una pestanya que faci una introducció breu en la qual es faci constar què ha fet cada membre del grup i si voleu agrair a algú que us hagi donat un cop de mà. S'ha d'afegir que sou estudiants de la UAB i que el motiu del bloc és un treball de recerca pedagògica.
4. Un apartat per a les entrevistes (en el cas que n’hi haguessin), encapçalat pel resum de les seves principals dades biogràfiques: edat, data i lloc de naixement, lloc o llocs on va treballar i càrrec que va ocupar, activitats laborals dutes a terme i altres aspectes que l’estudiant consideri rellevants consignar, breu semblança o retrat de personalitat. A continuació s’afegirà una entrada de l’entrevista amb els temes més importants (ganxo). Es podrà afegir l’entrevista en video, audio, o escrita en format pregunta-resposta (Es recolliran i es transcriuran les preguntes de l’estudiant i les respostes de l’entrevistat, adaptant el llenguatge oral al format escrit (estàndard) i per tant eliminant cacofonies, redundàncies, pauses sonores, errors gramaticals i de pronúncia...)
5. Un apartat per a cadascun dels temes analitzats en el qual l’estudiant corresponent reflectirà les conclusions de la seva anàlisi de l’agència analitzada. Es valorarà especialment la feina de contextualització i documentació de la informació proporcionada mitjançant l’ús de fonts bibliogràfiques, hemerogràfiques, en línia, pròpies (entrevistes).
6. Pestanya o apartat final en què els estudiants valoraran conjuntament el que han après del treball en relació a “La irrupció de les agencies de comunicació com a xarxa de circulació informativa”.
b) Es lliurarà l’adreça web del bloc al professor (post-it). No s’acceptaran documents impresos.
FASE 3: exposició oral
Presentació a classe del bloc.
L’exposició de cada estudiant no haurà de superar els 5’.
El grup tindrà un total de 25’ per presentar el treball.
Els alumnes es poden ajudar de qualsevol suport visual per a la seva exposició (power point, vídeos, el propi bloc, hand outs...)
L’exposició de cada estudiant no haurà de superar els 5’.
El grup tindrà un total de 25’ per presentar el treball.
Els alumnes es poden ajudar de qualsevol suport visual per a la seva exposició (power point, vídeos, el propi bloc, hand outs...)
Bona tarda!
ResponEliminaTinc una pregunta referent al treball d0historia de la comunicació. Les preguntes inicials, s'han d'enfocar de manera genral o a la agencia que es ha tocat fer el treball?
Merci!